simone-roelof.reismee.nl

DTS

De DTS is nu al weer 3 weken geleden begonnen. De week is soms snel voor bij maar we hebben het gevoel dat we er al heel lang wonen.

Onze groep bestaat uit 4 andere meiden en 1 jongen uit Amerika. Onze leiders komen uit Costa-Rica, El Salvador en Amerika. Dat maakt 10 personen.

De dag begint om 6:30 soms eerder als er gedoucht moet worden. Het ontbijt is erg lekker, rijst met bonen, pannenkoekjes, ei of een hollandse boterham met pindakaas.

Soms is de douche lauw, maar soms ook heet. Soms allebei, afwisselend. Soms is de douche ook koud. Dan is er vaak iets stuk. Soms zijn de wc's verstopt, en soms zijn de hamburgers verbrand. Roelof heeft soms een kakkerlak in de tochtige container waar zijn bed staat. Simone heeft soms zingende mensen voor de deur, tot middernacht, of vanaf vijf uur, wanneer de zon nog lang niet op is. We hebben het erg naar ons zin.

Het middag eten en het avond eten is ook erg lekker, soms eten we rijst met bonen en de andere dag bonen met rijst. er zit wel altijd sla bij! het vlees is daar in tegen erg goed! soms hebben we ook spagettie of een stukje aardappel, dan is het feest.

Overdag, vaak in de ochtend hebben we les gedurende drie uur. Daarna eten we vaak rijst met bonen en sla, en daarna vrije tijd. Wat doen we in onze vrije tijd? Lezen, gitaar oefenen, Spaans leren, MacDonalds of internetten. Simone leest op het moment een goed boek van Ted Dekker, en Roelof leest Moby Dick, een boek over een walvis.

Het is fijn om een thuisbasis te hebben en niet heel de tijd met je tas te moeten slepen.
vandaag hebben een grote badhandoek gekregen van een short term team!

We zijn ondertussen begonnen met geld op te halen voor de outreach! We weten nog niet waar die heen gaat maar we hebben er al wel zin in.

wij hopen dat het met jullie ook goed gaat en dat de zomer mooi is.