simone-roelof.reismee.nl

Houston en Belize City

Vanuit Belize City, een eerste bericht getypt.

In Houston werden we na aankomst twee uur lang in een wachtrij geparkeerd en bloot gesteld aan Amerikaanse mensen die ons vanaf schermen welkom heetten. Verder: te laat kwamen we er achter dat er op zondag in Houston niets te beleven is. De gebouwen zijn hoog, leeg, saai en het was doodstil op straat. Zowel de subway en de macdonalds hadden de deuren dicht. In ons hostel lieten we een pizza bezorgen en dat was dat.

Belize City, het is warm en niets wat we er van verwacht hadden. Door de niet heel vriendelijke taxichauffeur werden we niet bij het hostel afgezet maar ergens in een opgebroken straat voor; de huizen waren vrolijk gekleurd en gammel, en verder is het vreemd dat de prijzen zo hoog zijn en de welvaart zo laag. Voor haast geen geld zitten we in het allergoedkoopste hostel van heel de stad. 's Avonds kunnen we genieten van de familiegeluiden van onze buren. Dat kan zo goed omdat onze kamers gescheiden zijn door een heel slechte schutting.

We hebben een stadswandeling gemaakt langs alle zes bezienswaardigheden. De toeristische dingen zijn allemaal heel duur, waardoor we ons vandaag hebben vermaakt in Orange Walk, een twee uur durende busrit bij Belize City vandaan. In Orange Walk hebben we cake gekocht bij de beste bakker van het land. Morgen staat op de planning: San Ignacio, waar we Maya-ruines gaan bekijken. Vanuit San Ignacia steken we de grens over naar Guatemala.

We zijn niet heel enthousiast over Belize. We hebben het wel naar ons zin, en de mensen zijn aardig.