simone-roelof.reismee.nl

El Salvador

Aangezien we een uur op de bus moeten wachten om terug te komen bij ons hostel en in het plaatsje waar we zijn niks te doen is, schrijven we ons verhaal over El Salvador.

Chris Zegers had een mooi verhaal over El Salvador bij Yorin travel. Ons verhaal is anders. Ook wel mooi.

Na een lange busrit en wat problemen bij het immigratie kantoor omdat er nog een Roelof Schipper bestaat die El Salvador is binnen gegaan, mochten we na een aantal domme vragen het land binnengaan. We overnachtten in het plaatsje La Palma, waar niks te doen is maar de beroemde kunstenaar Fernando Llort is geboren. Alle huizen en lantarenpalen zijn beschilderd in zijn stijl. De volgende ochtend vertrokken we naar El Tunco. Dit is een plaatsje aan het strand. De busreis duurde zoals altijd lang. we moesten overstappen in San Salvador (de hoofdstad). Het was chaotisch, nat, vies en er waren veel opdringerige taxichauffeurs die ons mee wilden nemen. Na vier bussen bereikten we het strand! Het was mooi weer, een fijn hostel 200 meter van het strand en er waren veel surfers. Het zand was zwart, er waren veel hoge golven en terrasjes.

De derde dag in El Salvador gingen we de veelbelovende Rutas del Floras doen die in de top vijf staat van de bezienswaardigheden. Om zes uur stonden we bij de bushalte. Eerst een heel lang stuk langs de kust om bij het begin van de route te komen. De route heeft vier plaatsjes waar we onderweg zijn gestopt en waar niks te doen was behalve: park Centraal, de kerk en de markt. De route was wel mooi! 36 km in 2 uur. Door de Bergen, uitzicht op 3 vulkanen en bloemen. Om half 7 waren we uiteindelijk weer bij het hostel.

Omdat de tijd begint te dringen voor het reizen besloten we om de vierde dag gelijk naar Nicaragua gegaan. Heel El Salvador met de bus doorkruist, toen een stukje Honduras en vervolgens waren we te laat en bij nacht (8 uur) bij de grens van Nicaragua. De laatste bus lichtte ons hard op, daarna namen we de taxi waardoor we uiteindelijk, na een reis van veertien uur, rond tienen bij het hostel in Leon aankwamen.

Dit was El Salvador.